کدوم ریمل مناسب شماست؟


اگه اهل آرایش و استفاده از ریمل باشید، حتماً تا الان متوجه شدید که همه ریمل ها مثل هم نیستن و ویژگیهای متفاوتی دارن. ریمل های معمولی که از پلیمرها، صمغ ها و رنگ تشکیل شدن و پایه آب دارن؛ و ریمل های ضدآب که فاقد آب هستن یا میزان آب خیلی کمی در اونها بکار رفته. هر کدوم از این مواد تاثیر منحصر به خودشون رو در کارایی ریمل دارن: پلیمرها کمک میکنن تا ریمل بر روی مژه باقی بمونه، صمغ باعث سهولت استفاده و نرمی ترکیب میشه و آب هم به جذب و یکدست کردن فر مژه کمک میکنه.

جدا از فاکتورهای مثل ضدآب بودن یا داشتن ترکیبات تقویت کننده، دو فرمولاسیون متفاوت برای ریمل وجود داره که ریمل ها رو به دوسته بزرگ تقسیم میکنه: فرمولاسیون خشک (یا کرمی) و فرمولاسیون خیس.

ریمل های خیس پوشش ظریف تری دارن که باعث میشن به راحتی بر سطح مژه پخش بشن، اما خشک شدن اونها زمان بیشتری میبره. این ریملها برای کسایی که مژه های ضخیمی دارن و دوس دارن مژه هاشون بلند به نظر بیاد انتخاب خوبیه. ریملهای خیس به خاطر ماهیت عملکردشون، حجم مایع بیشتری دارن.

از سوی دیگه، ریمل های خشک برای مژه های کوتاه و نازک مناسب تره، چون با فیبرهای به کار رفته در اونها (به اصطلاح خرده مژه) به مژه ها حجم بیشتری میدن. با دست زدن به مژه ها ممکنه این فیبرها بریزن که به اشتباه تصور میشه که ریمل خشکه ریزش پیدا میکنه، اما در واقع این برای ایجاد حجم بیشتر در مژه هاست.

پس اگه به دنبال ریمل دلخواهتون هستید باید به فرمولاسیون محصول توجه کنید. ریمل های خیس میتونن مژه ها رو خیلی تیره کنن، اما باید دقت کنید که زدن حجم زیاد اون (چند لایه زدن ریمل) باعث چسبیدن مژه ها به هم میشه. همینطور اگه می خواید مژه های حجیم داشته باشید، از ریملهایی با پایه صمغ استفاده کنید که مژه ها رو ضخیم تر و پرتر نشون بدن.

در کل این موضوع رو هم درنظر داشته باشید که تآثیرات و ماندگاری ریملها بر روی چشم افراد بسته به چرب یا خشک بودن مژه ها کاملا متفاوت است!